22 Ekim 2014 Çarşamba

Ortadan Büzgülü Tül Kese Dikimi

Yaptığım keçe magnetleri kendi diktiğim keselerle paketlemek her zaman ilk tercihim olmuştur. Herkes tarafından çok sevilen keseler, geriye dönüşleri çok olumlu oldukça bana da mutluluk kaynağı oluyorlar.. Tabi nasıl dikildiği de çok soruluyor, herkese toplu bir cevap olması açısından son hazırladığım büzgülü tül keselerin dikiş aşamalarını fotoğrafladım.. Anlatımını da ekledim, ee buyurun dikişe o zaman şimdiden kolaylıklar diliyorum.
 Önemli... Büzgülü tül keseleri kesmeden önce içine koyacağınız her ne ise tüllerin boylarını ondan 15-20 cm. daha uzun kesmelisiniz, keseler ortadan büzgülü çünkü unutmayın.

Fotoğrafların üzerine tıklayarak, büyütebilirsiniz..

1- Belirlediğiniz tül ölçülerini işaretleyin.. (Ben içine koyacağım orta boy magnetten 20 cm. daha fazla işaretledim.)

2- İşaretlediğiniz yerlerden 2 adet tül parçasını kesin..

3- Büzgü yapacağınız kısmı her iki parçada da ayrı ayrı işaretleyip katlayın ve iğneleyerek sabitleyin. (ben 15 cm. işaretledim.)



4- Katlanan kısımlar ayrı ayrı dikilecek. Yukarıda iki tülün birbirlerine iğnelenmesi boyların eşit katlanmasını sağlamak içindir. Sonra iğneyi çıkarın ikisini ayırın ve her birini aşağıdaki gibi dikin.



5- Katladığınız kısmı ucundan makine ile dikin.

6- Biraz önce diktiğiniz yerin biraz üzerinden tekrar dikin bu iki dikiş arasından büzgü yapacağınız ip yada kurdele geçecek, hangi genişlikte kullanacaksanız o ölçülerde bırakın dikiş aralığını..


Büzgü yuvası hazır olduğuna göre iki parçayı birleştiriyoruz. Büzgü yapılacak olan aralık dikilmiyor birde kesenin ağzı tabi ki.

7- Üç tarafı dikilerek birleştirilen 2 tül parçası artık bir kese.. Çengelli iğne ile kurdeleyi boşluklardan geçirin. (Kurdeleyi boşluktan geçirdikten sonra hayalet iple aralığın kenarlarını kötü durmasın diye minik minik tutturdum.)

8- İstediğiniz sıklıkta büzgü yaparak fiyonk yapabilirsiniz.. Keçeden kestiğiniz çiçek, kelebek yada kalp ile süsleyebilirsiniz..

Aşağıda orta boy resim çerçeveli magnetin tül keselerle misafirlere dağıtıma hazır halini görüyorsunuz..









0 yorum:

Yorum Gönder